miercuri, 20 martie, 2019

Meniu


Cum sa te vindeci de bolile autoimune si sa atingi greutatea ideala

Stiai ca prin evitarea lactatelor, evitarea cerealelor care contin gluten si consumul cu moderatie de alimente procesate termic te poti vindeca de bolile autoimune si poti atinge silueta ideala?
Si, da, diabetul tip 1 si tiroida Hasimoto sunt considerate boli autoimune.

Voi incepe sa iti vorbesc putin despre alimentele interzise in aceasta dieta, pe urma iti voi spune care sunt alimentele permise, apoi te voi invata cum sa le consumi si in ce cantitati.
Citeste articolul in intregime daca vrei sa afli toate detaliile necesare.


 

CUPRINS ARTICOL

  1. Lactatele
  2. Glutenul
  3. Zaharurile
  4. Mancarurile procesate
  5. Deci care sunt alimentele complet interzise in aceasta dieta?
  6. Ce alimente sunt permise in aceasta dieta?
  7. Un aspect important!
  8. Valori nutritionale alimente permise – tabel
  9. Cat si ce sa mananci intr-o zi?
  10. Exemplu de mese
  11. Concluzie
  12. Multumiri

LACTATELE

Stiai ca noi oamenii suntem singurele mamifere care consumam laptele altui mamifer dupa perioada de intarcare?

Ai vazut vreodata vreun caine sau vreo pisica sugand de la ugerul unei vaci, capre sau oi?

Vacile isi înțarcă viteii. Si celelalte animale fac la fel cu puii lor.

Te-ai intrebat de ce?
Pentru ca dupa varsta de înțărcare laptele face mai mult rau decat bine. Devine toxic pentru organism.

Laptele este pentru pui si atat.

Stiai ca proteina principala din lapte numita cazeina este una dintre cele mai cancerigene substante?
Nu o spun eu, ci celebrul doctor Colin Campbell, autorul cartii Studiul China.

Stiai ca aprox. trei sferturi din populatia lumii este intoleranta la lactoza?
Lactoza este zaharul din lapte. Daca dupa 1-2 ore de la consumul unei doze serioase de lactate iti apare cel putin unul din urmatoarele simptome (crampe abdominale, balonare, diaree, senzatie de voma, flatulenta, greata, dureri stomacale) inseamna ca cel mai probabil ai intoleranta la lactoza.

Stiai ca lactatele pot declansa boli autoimune care pot distruge pancreasul, tiroida, articulatiile sau alte organe importante?

Exemplu de lactate: lapte simplu, lapte batut, lapte praf, iaurt, branzeturi, smantana, unt, mozzarella, mascarpone, kefir, frisca etc.

Lactatele se gasesc in abundenta in dulciuri.

Evita-le! Fara exceptii daca vrei sa fi sanatos.


GLUTENUL

Se gaseste in cerealele: grau, secara, orz, ovaz. Glutenul este o proteina.

Stiai ca poti avea intoleranta la gluten si tu sa nu stii asta?

Stiai ca glutenul poate declansa boli autoimune care pot distruge pancreasul, tiroida, articulatiile sau alte organe importante?

Exemplu de alimente care contin gluten: toate produsele care contin faina de grau, de secara, de orz sau de ovaz. Adica: paine, pizza, biscuiti, covrigi, prajituri cu blat din faina cum ar fi torturile, struder, hotdog, hamburger etc.

Evita-le! Fara exceptii daca vrei sa fi sanatos.


ZAHARURILE

Sunt carbohidratii simpli. Acestia se gasesc in zahar alb sau brun, miere sau siropuri dulci.

Stiu ca poate ai auzit ca mierea este foarte mega ultra giga sanatoasa. Poate ca e. Dar nu mai mult de 2-3 lingurite pe zi, dar si acestea optional.

Si apropo, zaharul brun nu este cu nimic mai bun decat zaharul alb.

Stiai ca zaharul procesat folosit pentru sucuri, bomboane, ciocolate si prajituri poate da dependenta la fel ca si cocaina?
Cei care decid sa evite dulciurile si sucurile dulci pot experimenta sevraj pana ce corpul se obisnuieste.

Stiai ca zaharurile procesate pot produce inflamatii daca sunt consumate in exces?
Limita de consum pentru zaharuri este de 2-3 lingurite pe zi. Ce depaseste se numeste exces.

Stiai ca 250 ml de cola, fanta, sprite sau aproape orice alt suc indulcit din comert contine aprox. 5 lingurite de zahar procesat?

Evita pe cat posibil consumul alimentelor care contin zahar procesat, adica dulciuri si sucuri.


MANCARURILE PROCESATE

Sunt alimentele care au fost supuse unor temperaturi mari prin fierbere, prajire sau coacere.
Trebuie sa consumam cu moderatie astfel de alimente si sa evitam mancarurile extrem de procesate cum ar fi hamburger, shaorma, crenvursti, mici, toba, salam, pateu etc.

Evita prajelile si grătarurile.

Maxim o treime (aprox. 800 kcal) din caloriile tale zilnice trebuie sa provina din alimente fierte sau trase la cuptor cum ar fi carne, peste si oua.


DECI CARE SUNT ALIMENTELE COMPLET INTERZISE IN ACEASTA DIETA?

▪ lactate;

▪ cereale (grau, secara, orz, ovaz, mei, porumb, orez, alac);

▪ dulciuri, sucuri si zaharuri;

▪ preparate super procesate din carne (mici, salam, crenvursti, pateu, toba, lebar etc.);

▪ leguminoase (fasole, linte, mazare, naut, soia)

▪ ciuperci;

▪ amidon;

▪ bauturi alcoolice;

▪ bauturi carbogazoase (sucuri, apa minerala carbogazoasa).


CE ALIMENTE SUNT PERMISE IN ACEASTA DIETA?

Legume. Cum ar fi: salata verde, rosii, castraveti, ceapa, usturoi, morcov, telina, ardei gras, varza si care or mai fi. Nu cresc glicemia violent, nu depui grasime daca le mananci si sunt foarte nutritive. Retine ca trebuie sa mananci cat mai multe legume crude.

Salatele sa fie baza. Iti poti face si rulouri de carne cu salata verde.

Evita supele deoarece fac parte din categoria mancaruri procesate, iar tu vei manca suficient din aceasta categorie.

Sucurile de legume. Nu cresc violent glicemia. Nu ingrasa. Sunt pline de nutrienti. Este chiar recomandat sa ai in casa un storcator lent cu melc. Daca nu poti atinge targetul caloric din salatele de legume, poti apela la sucuri de legume.
Atentie! Doar sucurile de legume sunt permise, NU si de fructe.

Oua de casa ecologice. Un ou fiert pe zi sau la 2 zile. Nu mai des, deoarece galbenusul contine foarte mult colesterol si in timp ficatul poate fi afectat.

Daca iti cumperi oua de la supermarket evita ouale de la gaini crescute in baterii si in hale.

Sistemul de crestere al gainilor, este reprezentat de cifre de la 0 la 3 tiparite pe oua, astfel:
– cifra 0 corespunde oualor provenite de la gaini crescute in sistem ecologic;
– cifra 1 corespunde oualor provenite de la gaini crescute in aer liber;
– cifra 2 corespunde oualor provenite de la gaini crescute in hale, unde se pot deplasa;
– cifra 3 corespunde oualor provenite de la gaini crescute in baterii imbunatatite.

Carne cu putina grasime si crescuta ecologic la tara (pasare, vita, oaie). Maxim 400g pe zi.

Mod de preparare: fiarta sau la cuptor.

Grija mare cu carnea din comert. Pe langa faptul ca poate fi veche si tratata cu nitrati pentru a rezista, animalele din ferme sunt crescute fortat cu nutret de slaba calitate si cu o cantitate foarte mare de hormon estrogen (hormonul feminitatii) pentru a retine cat mai multa apa, iar carnea sa fie frageda.

Ingerarea de hormon estrogen la barbati poate produce cresterea sânilor, iar la femei exista risc mare de cancer de sân. Deci grija mare, in special la carnea de pui din comert.

Si sa nu uitam de celebrele doze de antibiotice administrate animalelor, care o data cu consumul carnii lor le vom prelua noi, iar in timp exista riscul de deces prin dezvoltarea de bacterii rezistente la antibiotice.
Dupa ultima doza de antibiotice administrata, un animal trebuie sa fie lasat cel putin 2 saptamani pana la sacrificare. Eu unul nu sunt prea sigur ca fermele comerciale isi permit acest timp de repaus.

Evita pe cat posibil carnea de porc, chiar daca e ecologica din productie proprie. Are histamina (substanta alergena) si foarte multa grasime. Chiar si muschiul macru de porc contine multa grasime intracelulara.

Evita prajelile si gratarul pentru ca altereaza foarte mult alimentele si le face toxice.

Peste fiert sau la cuptor. Consuma cu moderatie, deoarece poate contine metale grele sau otravuri cum ar fi erbicid.

Poti manca o masa de 400g intr-o zi din saptamana, in locul carnii de animal terestru. Nu mai mult.

Evita soiurile de peste cu multa grasime. Evita sa mananci pielea pestelui.

Oleoaginoase crude. Nuci, seminte de floarea soarelui, seminte de dovleac, alune de padure, migdale etc. .

Maxim 50g pe zi. Este recomandat sa mananci nuci crude in fiecare zi.

Evita arahidele. Au potential alergen foarte mare. Iar arahidele crude sunt destul de naspa.

Nu uita! Din aceasta categorie ai voie doar alimente crude.

Ulei de masline presat la rece. Maxim 4 linguri (54g) pe zi, folosit la salate.

▪ Avocado. Merge la salate daca elimini cantitatea de ulei de masline. Altfel vei depasi targetul caloric, deoarece acesta este foarte bogat in grasimi.

Fructe crude. Consumate cu moderatie, deoarece pot creste glicemia brusc si te poti ingrasa de ele.

Sare. Maxim 5g pe zi. Depasirea acestui prag poate aduce retentie de apa, inflamatii si hipertensiune.


UN ASPECT IMPORTANT!

  • Ai nevoie neaparat de un cantar de bucatarie cu functia TARA. Fara cantar in aceasta dieta esti ca lunetistul orb, adica vei rata mereu tinta.
  • Pe langa cantar iti recomand sa mai ai un storcator lent cu melc cu care sa iti prepari sucurile de legume. Totusi acesta este optional. Se poate si fara el daca poti sa mananci suficiente salate.

VALORI NUTRITIONALE ALIMENTE PERMISE – TABEL

CARNE
Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Carne de vaca slaba 118 21 3 74
Carne de vitel slaba 226 18,3 16,3 64,3
Carne de oaie slaba 144 20 6,5 72
Carne de gaina slaba 128 20 5 73
Carne de curca slaba 179 24,5 8,5 65,8
Carne de rata 136 19,6 6 75
Carne de caprioara 100 20 1,9 76
Carne de iepure 98 22 1 75

PESTE

Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Crap 104 18,9 2,8 77
Salau 83 19,4 0,4 78,4
Stiuca 82 19,1 0,4 79,4
 

OUA

Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Ou de gaina integral 171 14 12 0,6 72
Galbenus (ou de gaina) 364 16 32 0,3 52
Albus (ou de gaina) 57 13 0,2 0,5 86
 

LEGUME

Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Salata verde 13 1,3 0,2 2,2 95,6
Ardei gras rosu 39 1,3 0,4 7,3 90,2
Ardei gras verde 25 1,1 0,2 4,6 92,7
Castraveti 19 1,3 0,2 2,9 94,3
Ceapa verde 20 1 0,2 8,5 95,3
Conopida 30 2,8 0,3 3,9 91,6
Dovlecei 18 0,9 0,1 3,2 93,7
Morcov 45 1,5 0,3 8,8 87,2
Ridichi 22 1,9 0,3 2,9 94,2
Usturoi 137 7,2 0,2 26 61,9
Varza alba 33 1,8 0,2 5,8 91,7
Varza rosie 33 1,9 0,2 5,6 90,5
Telina 42 1,5 0,3 9,2 88
 

SUCURI DE LEGUME

Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Suc de morcovi 29 0,8 0 5,8 93,4
 

OLEOAGINOASE

Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Alunede padure in coaja 408 8,7 33,8 11,7 4
Nuci 654 19,8 60 3,7 5
Nuca de cocos (pulpa) 598 8,4 48,8 29,9 8
Seminte de dovleac 572 28 47,4 5,1 7
Seminte de floarea soarelui 420 14,7 32,3 14,5 8
 

FRUCTE

Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Afine 66 0,7 0,6 13,9 84
Ananas 52 0,4 0,2 11,9 85
Banane 66 1,3 0,6 13,4 75
Caise 58 1,1 0,1 12,9 85
Capsune 43 0,8 0,6 8,2 90
Cirese 82 1,1 0,3 18,3 75
Cirese amare 80 1 0,4 17,8 76
Dude 81 1,3 0,6 14,5 83
Grepfuri 38 0,5 0,2 6,5 89
Gutui 66 0,5 0,5 14,2 82
Mandarine 40 0,8 0,1 8,7 88
Mere 74 0,3 0,4 16,9 82
Nectarine 56 0,6 0,1 13,8 86
Pepeni galbeni 23 0,5 0,1 5 94
Pepeni verzi 29 0,5 0,1 5,4 91
Pere 73 0,6 0,6 16 82
Piersici 56 0,9 0,1 12,4 83
Portocale 47 0,8 0,2 10,1 87
Prune 74 0,6 0,1 17,2 78
Struguri 100 2,1 1,7 18,5 81
Zmeura 67 1,4 0,6 13,6 83
 

ULEIURI

Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Ulei de masline presat la rece 828 0 92 0 8
Ulei de floarea soarelui presat la rece 897 0 92 0 8
Ulei de nuci presat la rece 884 0 99 0 1
 

ALTE ALIMENTE PERMISE

Aliment (100g) Kcal Proteine Lipide Glucide Apa
Avocado 120 2,2 10 7,8 78,8

 

CAT SI CE SA MANANCI INTR-O ZI?

Mai intai de toate ai nevoie sa stii cu aproximatie de cate kcal ai nevoie zilnic. Pentru acest lucru poti folosi calculatorul de AICI .

Pentru exemplul de 2.500 kcal pe zi, alimemtele consumate intr-o zi ar trebui sa fie urmatoarele:

▪ 350g carne slaba sau peste slab, la cuptor sau fiert: 700 kcal;
▪ 1 ou fiert: 80 kcal;
▪ 4 linguri ulei masline: 480 kcal;
▪ legume crude: 660 kcal;
▪ 50g nuci: 320 kcal;
▪ 1 banana medie la 130g: 110 kcal
▪ 1 mar mediu sau o portocala medie la 200g: 150 kcal


 

EXEMPLU DE MESE

Micul dejun
▪ 1 ou fiert;
▪ 150g carne slaba sau peste slab la cuptor;
▪ un lighean de salata verde, rosii, castraveti si ceapa, cu 2 linguri de ulei de masline presat la rece si putina sare.

Gustarea 1

▪ 500ml suc de morcovi, sfecla rosie, varza (adopta combinatia care iti place mai mult).

Pranzul
▪ 200g carne slaba sau peste slab la cuptor;
▪ un bol de salata de morcov ras, telina rasa si ardei gras, cu 2 linguri de ulei de masline si putina sare (te las pe tine sa alegi combinatia de legume).

Gustarea 2

▪ 500ml suc de morcovi, sfecla rosie, varza (adopta combinatia care iti place mai mult)

Cina
▪ 50g nuci sau seminte crude;
▪ 1 banana medie;
▪ 1 mar mediu sau o portocala medie.


 

CONCLUZIE

Stiai ca daca adopti dieta Paleo timp de 1 an fara exceptii ai sanse mari sa te vindeci de bolile autoimune?
Si repet, diabetul tip 1 si tiroida Hashimoto sunt boli autoimune.

Stiai ca poti slabi cu ajutorul dietei Paleo si cu ajutorul acesteia poti obtine corpul definit mult visat?

Persoanele care au urmat aceasta dieta sustin ca au reusit sa slabeasca in 6 luni chiar si 30 de kilograme, fara sa se infomteze si fara sa-si dea metabolismul peste cap, deci merita incercata.

Mai multe detalii despre aceasta dieta poti gasi AICI sau in videoclipul de mai jos.


 

MULTUMIRI

Am scris acest articol in special pentru doua persoane dragi mie si anume Andrei si Mari, dar si pentru tine cel interesat de acest subiect. Va iubesc!

Daca ti-a placut acest articol te rog distribuie-l si altor persoane interesate.

Cu stima,
Lucian Constantin

0 comentarii

By